HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelser for Draumur for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.
Draumur.dk er ejet af:
Draumur aps
Egedalen 17
3200 Helsinge
CVR: 33259409
Nykredit
Reg 5474 Konto 0902043
1. Køb hos Draumur.dk
Købet gælder i det øjeblik du som kunde trykker på betalingsknappen.
2. Priser og kontrakter
Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.
3. Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
4. Afbestilling
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail bodil@draumur.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst.
5. Ordrebekræftelse
Draumur.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
Hvis du ikke modtager ordrebekræftelsen så tjek spamfilter/uønsket post
6. Betaling
De mulige betalingsmåder er som minimum:
Dankort
VisaDankort M
eDankort og andre betalingskort
Mobilpay
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.
Bank overførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
EAN betaling (offentlige institutioner)
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
7. Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til bodil@draumur.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse og varen skal sendes til vores postadresse. Varer der sendes uden omdeling kan ikke forventes afhentet af Draumur. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering på adressen.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Dvs emballage feks skoæsker anbefales det ikke påklæbes frankering, men bedes emballeres mindst lige så omhyggeligt som de blev fremsendt.
I tilfælde af at pakke ikke afhentes i pakkeshop indenfor fristen vil den blive returneret til Draumur. Omkostninger for retur påhviler køber og vil blive modregnet.
Returnering af vare kan foregå ved at gøre brug af vedlagte returlabel. Label er gældende 28 dage efter modtagelsen af varen.
Venligst vedlæg besked om ordrenummer – på den medsendte blanket.
Omkostningerne ved at anvende returlabel er 49 kr som modregnes i returbeløb.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
– du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Fx hvis et bid er prøvet på hesten og/eller hvis plombering er brudt, så mister varen sin værdi og vi kan ikke kreditere beløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Draumur aps
Helsingørsvej 62
3480 Fredensborg
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Draumur.
Ved ønske om, at bytte til anden størrelse, farve eller anden varer fremsender Draumur gerne ny vare. Fragt for anden fremsendelse kan efter aftale betales af Draumur, men ved returnering af varen igen vil udgift til fremsendelse blive modregnet ved kreditering eller der må betales for at få byttet varen og sendt frem 3 gang.
8. Reklamationsret
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Draumur yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Draumur indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning, afslag i prisen eller efter aftale evt. kreditering.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Du kan også anmode Draumur om returlabel.
Varen sendes til:
Draumur aps
Helsingørsvej 62
3480 Fredensborg
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt,
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
9. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Draumur, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres vil blive returneret.
10. Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Draumur skal være forsvarligt indpakket. Draumur anbefaler at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Draumur. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
11. Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Draumur.dk, at du retter henvendelse til bodil@draumur.dk.
Levering
Der kan vælges mellem:
Post Danmark uden omdeling kr. 39,-
Post Danmark med omdeling kr. 49.-
Ordre over kr. 500,- leveres fragtfrit til pakkeboks/butik
Leveringstiden er 2-5 hverdage.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Draumur ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på draumur.dk er Direktør Bodil Jørgensen
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand
Som registreret hos Draumur ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til bodil@draumur.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Bodil Jørgensen tlf. +45 29 24 99 14 eller bodil@draumur.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her